Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2008 13:47 - Васко Катничаров от ММ
Автор: despida Категория: Забавление   
Прочетен: 1218 Коментари: 0 Гласове:
0



Рожденик в ефира

Надежда Стоянова


Екипът на любимото предаване на всички рок и метал маниаци Фрактура, което върви всяка неделя от 22:00 по ММ, има много специален повод да почерпи. Музикалното шоу става на цели 10 години и ще направи шумен купон по случая. За да разберем къде и кога ще бъде „полят” юбилеят, намерихме водещия Васко Катинчаров, който междувременно ни разказа и други любопитни неща около себе си.

 

Честита годишнина! Кога ще отпразнуваш важното събитие?

Точната дата, на която предаването става на 10 години, е 29 юни, но ние ще празнуваме в понеделник вечерта. Партито ще бъде разделено на две части. Първата е за журналисти, музиканти, промоутъри, екипи, които са работили при нас. На втория етап от купона вече могат да дойдат и зрителите, които искат да се повеселят с нас. Преди това в неделя от 22:00 до 06:00 ще излъчим сборно предаване, наречено 10 години Фрактура. То ще включва някои от най-добрите репортажи и интервюта със звезди, идвали в България.

 

10 години малко или много са?

Като взема предвид форматите и въобще телевизиите колко бързо се променят, този отрязък от време е страшно голям. Бих казал, че се радваме на огромно творческо дълголетие при това с предаване, което е насочено към точно определена специфична аудитория – рок и метал феновете.

 

Но почитателите на този стил са много…

Да, така е. По една груба статистика 70-80 % от концертите, които се организират у нас през последните 12-13 години, са рок и освен това са наистина много успешни. Нашата нация харесва по-твърдите неща като цяло.

 

Кое от интервютата, които си правил, ти е любимо?

Нямам любимо, но имам по-добри и не толкова добри. Интересна ми е срещата с изпълнителите, защото е друго да видиш на някой в очите. Има хора, които съм искал да срещна отдавна, и ми е било много вълнуващо. Никога няма да забравя срещата с Metallica на пресконференция през 1999 – „гипсирах” се като ги видях.

 

Има ли някоя звезда, с която много искаш да поговориш?

За 520 предавания съм направил 100 интервюта със световно известни музиканти. От българските почти няма някой, с който да не съм се срещал и то по няколко пъти. Все още обаче ми се иска да видя Iron Meidan, а и някои, когото вече не са сред живите – например Чък Шулдинър от бандата Death.

 

Как се запали по този стил?

През 1988, когато бях на 10-11, батковците в училище слушаха Metallica, Manowar, Twisted Sister. Аз и още няколко момчета на моята възраст непрекъснато се мотаехме около тях и разменяхме касети. Освен това вкъщи винаги се слушаше рок музика. Постепенно започнах да откривам и други групи, да разширявам диапазона си и след бунтарските години, в които мислех, че това е единственият стил и друг няма, разделих музиката просто на добре и зле направена. Важното е това, което слушаш, да не предизвиква негативни емоции в теб и да не те кара да бъдеш агресивен.

 

Какво е музиката за теб?

Необходимост – пристрастен съм към нея. Доскоро дори спях на музика, но за различните ми състояния тя е различна.

 

Какво искаш да се случи на предаването през следващите 10 години?

При положение, че дори не съм подозирал, че ще изкарам толкова дълго време в телевизията, не мога да мечтая за нищо повече – нямам грандомански стремежи. Чувствам се удовлетворен от изминалото време. Не мога да кажа, че няма какво повече да се направи, напротив, но тези неща са свързани и с бюджет. Старая се да дам най-доброто от себе си.

Мисля си обаче, че не е далече времето, в което ще трябва да сляза от екран. Не искам да се превърна в чичко, който говори на децата - карикатура на мен самия.

 

ЕКРАНЕН ДЕБЮТ

Започнах да се занимава с телевизия през 1998. Тъкмо се бях уволнил от казармата, много исках да уча журналистика и тогава ми се обадиха от музикална компания Wizard. Имаха идея да направят предаване за рок музика съвместно с телевизия MM и им трябваше човек, който да представя клиповете и да казва по няколко думи между тях. На мен и през ум не ми е минавало, че ще работя това, защото си представях моите журналистически занимания под формата на писане в списания.

 

ИДЕЙКИ

Когато измислих името Фрактура, дълго се колебах между него и още едно. Исках да бъде Нокаут и да има боксова круша или ръкавица, което не означава, че обичам насилието – то не решава нищо. През 2000 или 2001 измислих концепция за сатирично иронично шоу – 30-минутно, седмично. И понеже харесвам името Нокаут новото шоу също трябваше да се казва така. Оказа се, че то ще ми коства прекалено много усилия и време, защото беше тежко като производство. Затова се отказах от него и започнах да правя рок и метал нощи всяка последна събота от месеца, които продължиха близо 3 години. След това спряха за известно време и се завърнаха преди година и половина – всяка последна неделя от месеца има тематична плейлиста.



Тагове:   мм,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: despida
Категория: Лични дневници
Прочетен: 510226
Постинги: 159
Коментари: 183
Гласове: 686